Bio :
Clément Pin is a sociologist and a politicial scientist, lecturer at INSEI, specializing in the study of educational policies. He is also affiliated with the GRHAPES (INSEI), LIEPP (Sciences Po) and EMA (CY Cergy Paris Université) laboratories.
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LIEPP Publication(s) :
Articles and Contributions to Collective Works
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Carlo BARONE, Denis FOUGERE, Clément PIN, Social Origins, Shared Book Reading, and Language Skills in Early Childhood: Evidence from an Information Experiment European Sociological Review vol. 37, n° 1, p. 18-31, February 2021
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Clément PIN, Évaluation d'un plan national de simplification administrative. Le cas de l'enseignement supérieur et de la recherche LIEPP Policy Brief n°50, Mars 2021
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Clément PIN, Agnès VAN ZANTEN, The Impact on French Upper-Secondary Schools of Reforms Aiming to Improve Students’ Transition to Higher Education In William Pink (Ed.), Oxford Encyclopedia of School Reform New York: Oxford University Press 2021
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Agnès VAN ZANTEN, Clément PIN, FROUILLOU Leïla Les plateformes APB et Parcoursup au service de l'égalité des chances ? L'évolution des procédures et des normes d'accès à l'enseignement supérieur en France L'Année sociologique n° 2, Vol. 70 2020
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Carlo BARONE, Denis FOUGERE, Clément PIN, Social Origins, Shared Book Reading, and Language Skills in Early Childhood: Evidence from an Information Experiment European Sociological Review octobre 2020
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Carlo BARONE, Denis FOUGERE, Clément PIN, La lecture partagée: un levier pour réduire les inégalités scolaires? LIEPP Policy Brief n°44, septembre 2019
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Carlo BARONE, Denis FOUGERE, Clément PIN, Social origins, shared book reading and language skills in early childhood LIEPP Working Paper n°93, octobre 2019
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Clément PIN, Evaluation du Plan de simplification pour l'enseignement supérieur et la recherche LIEPP Report octobre 2019
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Clément PIN, Agnès VAN ZANTEN, Leïla FROUILLOU Le rôle des instruments dans la sélection des bacheliers dans l'enseignement supérieur. La nouvelle gouvernance des affectations par les algorithmes Sociologie Vol 2, p. 209-215 2019
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