Anne-Clémence Le Noan

Doctorante en sociologie - PhD Candidate
  • Anne-Clémence Le Noan (CRIS)Anne-Clémence Le Noan (CRIS)

anneclemence.lenoan(at)sciencespo.fr

Thèse en co-tutelle avec la Hertie School (Berlin), dans le cadre de l'alliance CIVICA - The European University of Social Sciences.

Sujet de thèse - Dissertation Title

Educational actors' conception of social equality in France and Germany in 4 recent reforms: a multilevel qualitative approach

Directeurs de thèse : Agnès van Zanten (Sciences Po - CRIS) et Lukas Graf (Hertie School).

Prix et distinctions1er Prix, Science Slam 2024, Centre Marc Bloch, Humboldt Universität Berlin. Une sombre histoire de loups. Quelle stratégie les politiciens utilisent pour faire passer des mesures de changement?

PublicATIONS

 PRESENTATIONS

  • 2024, "Changing the way social inequality in education is treated in France and Germany:  Schule macht stark (2019) and Les contrats locaux d’accompagnement (2020) as contrasting examples of layering", CRIS Scientific Seminar, December 13th.
  • 2024, "Big problem – Small policies. A comparison of two initiatives to combat social inequality in education in France and Germany, Schule macht stark (2019), Les contrats locaux d’accompagnement (2020)", ECER, Nicosia, Cyprus, August 29th.
  • 2024, « Grands problèmes - Petites politiques : Une comparaison de deux initiatives visant à lutter contre les inégalités sociales dans le système scolaire en France et en Allemagne, Schule macht stark (2019) et Les contrats locaux d’accompagnement (2020) », Journées doctorales du REF (Réseau international francophone de recherche en éducation et formation), Fribourg, 2-5 juillet.
  • 2024, "Policies targeting social inequality in education: A French-German comparison", Social Policy Research Colloquium, Hertie School Berlin, May 13th.
  • 2023, "A French-German comparison of two experimental policies fighting social inequalities in school", Colloque international Education et Inégalités, MITI - Réseau Thématique Pluridisciplinaire Éducation CNRS, Paris, May 15th.
  • 2021, "Educational Actors’ Conceptions of Social Equality in France and Germany in Two Recent Reforms", ECER Emerging Researchers' Group, Geneva (online), September 2nd.

 


Article mis à jour le 09-12-2024
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